Fast frakt 49kr Fraktfritt över 1000kr 1-3 dagars leveranstid 30 dagars öppet köp
0 artikel i varukorgen Totalt: 0;-(inkl. frakt)

Köpvillkor

Allmänt

Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss.

Alla varor förblir Yay Media Groups (Prylsjuk.se) egendom till dess full betalning erlagts.

För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för Prylsjuk.se. Läs mer hos http://www.kov.se/.

Prylsjuk förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Alla försök till bedrägerier polisanmäls.

Priser

Priserna är i svenska kronor (SEK). Moms ingår på alla våra varar med 25%, 12% eller 6%.

Sortimenförändringar

Prylsjuk.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäjning av varor i sortimentet.

Prylsjuk.se reserverar sig även för eventuellta tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vår strävan är dock att alltid återge en så liknande bild som möjligt.

Garanti

Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

Betalsätt

PaysonFaktura

Vi erbjuder betalsättet PaysonFaktura i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 19 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomfört vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.

Direktbetalning

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Payson här: www.payson.se

Frakt och leverans

Leveranstid

Beställningar som läggs på vardagar innan kl 16.00 skickas i regel samma dag och når dig inom 1-3 dagar.

Fraktkostnad

Vi har en enhetsfrakt, vilket betyder att du betalar en fast fraktavgift på 49 kr. Handlar du för mer än 1 000 kr bjuder vi på fraktavgiften.

Leveranssätt

Vi använder två speditörer. Större försändelser skickas med DHL Service Point och mindre skickas med Postens Varubrev 1:a klass.

Transportskada

Om en vara från Prylsjuk.se skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören (vanligtvis, Posten 020-23 22 21) dock senast inom 7 dagar.

Outlösta paket

Försändelser som ej löses ut är vi tvugna att debitera dig en avgift om 300 kr inklusive moms för täcka kostnader för att frakt, returfrakt samt administration.

Avbeställning

Avbeställning är ej möjlig efter det att kundens beställning blivit behandlad. I de fall beställningen blivit behandlad är kunden skyldig att motta beställningen. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Prylsjuk.se per e-post.

Reklamationsvillkor och ångerätt

Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konstument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerätten är det Du som står för returkostnaden.

Varor som återsänds mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Reklamation

Skulle du få en trasig eller fel vara, kontakta oss (kundtjanst@prylsjuk.se) och beskriv detaljerat vad felet är samt ange ordernummer så kommer vi gemensamt överens om hur vi ska lösa det hela. Prylsjuk.se står för returfrakt när det gäller skadad eller felaktig vara.

Återbetalning

Vid eventuell reklamation eller ångerrätt där kunden ej önskar ny vara ska Prylsjuk.se återbetala ordersumman eller makulera fakturan. Återbetalning kan endast ske av hela ordersumman och ej för specifik vara.

Övrigt

Hantering av personoppgifter

När du lägger din beställning godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Prylsjuk.se sprider aldrig dina personuppgifter till tredje part.

Force Majeure

Händelse såsom krig, inbördeskrig, naturkatastrof, myndighetsåtgärd, strejk, blockad, brand, översvämning eller liknande händelse, kommer Prylsjuk.se att kunna tillämpa sig av force majeure. Vilket innebär att Prylsjuk.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingågna avtal.

Tvist

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.